7 redenen om vandaag nog te starten met Google Ads EN meer omzet te genereren met jouw website!

Google Ads, voorheen Google Adwords, is het betaald adverteren binnen Google. Het is niet meer dan een betaalde advertentieruimte om getoond te worden op vastgestelde zoekwoorden in Google.

Tegenwoordig hoor ik bedrijven zeggen ‘Waarom zou ik mijn geld uitgeven aan Google?’. ‘Adwords is toch enorm duur?’. ‘Ik adverteer al via Facebook, Instagram of Linkedin’. ‘Adwords is toch allang achterhaald?’. ‘Wij maken Google rijker, niet onszelf’.

Kreten waar wij als Google Ads specialisten hard om moeten lachen. Waarom? Dat zal ik je vertellen. Jij wilt toch als bedrijf bezoekers op je website hebben die op zoek zijn naar jouw diensten of producten? Bezoekers die de oriënterende fase voorbij zijn en specifiek op zoek zijn naar een oplossing voor hun probleem die jij ze kunt aanbieden? Een website die meer omzet genereert dan dat die nu doet? Of heb ik het mis?

In dit artikel zal ik je 7 redenen geven waarom jij vandaag nog moet starten met Google Ads EN daardoor meer omzet genereert met jouw website. Het enige wat ik van je vraag is om met een open blik dit artikel te lezen en dan weet ik (bijna) zeker dat ik je kan overtuigen om met Adwords aan de slag te gaan of het nogmaals te proberen als je het al eens eerder geprobeerd hebt.

 

#1 Niemand kan om Google heen, ook jouw bedrijf niet

Per dag worden er wereldwijd meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten gedaan in Google! Je leest het goed, meer dan 3,5 miljard zoekopdrachten per dag! Dat is bijna de helft van de gehele bevolking die elke dag iets zoekt in Google. Bezoekers die op zoek zijn naar jouw diensten of producten.

Als we dan kijken naar Nederland, dan is het aandeel van mensen die gebruik maken van Google 94% ten opzichte van de rest van de zoekmachines die er beschikbaar zijn. Met andere woorden, niemand kan om Google heen. Jouw bedrijf ook niet 😉

Dit betekend dus dat Google de gehele markt domineert en dat bijna iedereen gebruik maakt van Google. En wanneer bijna iedereen gebruik maakt van Google dan wil jij daar als bedrijf toch zichtbaar zijn? Ga maar eens bij jezelf na, stel je bent op zoek naar een philips tv en je gaat dit googelen voor informatie. Dan valt het meteen op dat je bovenaan eerst verschillende afbeeldingen en resultaten tegenkomt, allemaal advertenties! Google advertenties domineren de zoekresultaten dus.

Google Ads

 

#2 Wil jij op plek 1 in Google staan? Google ads is de snelste manier!

Jij zal waarschijnlijk hetzelfde denken als ik. Het is toch logisch als ik Google betaal dat ik bovenaan kom te staan in Google, daar betaal ik immers voor. Maar dat is alleen maar mogelijk met adverteren! Doordat jij op plek 1 staat in Google wordt jij meer gevonden en zal je eerder omzet genereren met je website dan wanneer jij hier niet staat.
Wanneer jij ervoor zorgt dat je campagne goed is ingesteld, je landingspagina aansluit bij je advertenties en je budget toereikend is, is het zelfs mogelijk om zo goed als altijd op pagina 1 in Google te staan met je advertentie! Zo domineert jouw bedrijf Google en niet andersom.

En ik weet ook dat de organische plekken (SEO) in Google net zo belangrijk zijn, misschien wel belangrijker. Maar om hier op plek 1 te staan moet je flink investeren in tijd, expertise en geld. Aspecten die jij als bedrijf niet altijd hebt. Google Ads kan ervoor zorgen dat jij veel sneller deze plek bereikt en je daarmee sneller resultaat behaald.

 

#3 Jij bepaalt zelf op welke pagina bezoekers moeten landen

In tegenstelling tot zoekmachine optimalisatie (SEO) kun je met Google adverteren zelf bepalen op welke pagina de bezoekers moeten landen. Vaak is de homepage de pagina waar een website het beste op scoort, maar dit is niet altijd de pagina waar je je bezoekers naartoe wilt sturen. Denk aan een pagina met een bepaalde actie, blog artikel of een dienst. Met Google Ads bepaal jij dus zelf waar de bezoekers naartoe gestuurd worden. Zo zorg jij ervoor dat je de bezoekers direct stuurt naar de pagina waar een conversie moet plaatsvinden!

 

#4 Jij bepaalt zelf wie wel/ niet de advertenties te zien krijgen

Binnen Google Ads kun je eigenlijk alles zelf bepalen, zo zorg jij ervoor dat de advertenties alleen getoond worden aan de juiste doelgroep. De doelgroep die voor jou als bedrijf interessant zijn om te bereiken. Zo kun je bepaalde zoekwoorden uitsluiten, het tijdstip bepalen, welke dag van de week de advertenties getoond worden en op welke apparaten. Jij hebt volledige controle en met de juiste instellingen maak je de advertenties zo specifiek voor de juiste doelgroep dat een hoger rendement bijna gegarandeerd is.

Google Ads advertentieplanning

 

#5 Alles is te meten en meten = weten!

Iedereen weet dat meten = weten. Zonder data ben je net als een boot zonder kapitein. Binnen Google Ads is alles te meten, van het totaal aantal klikken, tot de kosten per klik, gemiddelde positie in Google en de kosten per conversie!

Zo is het nog wel eens lastig om te achterhalen via welke zoekwoorden, organische bezoekers (SEO) op je website komen o.a. door de ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics. Wanneer je Google Analytics en Google Ads op de juiste manier hebt gekoppeld is zo goed als elke analyse mogelijk en kan je op basis van data de campagnes optimaliseren.

Google Ads data

 

#6 Meer omzet met je website

Meer omzet met je website, dat wil jij toch ook? Maar hoe realiseer jij dat op korte termijn, bij de juiste doelgroep en tegen een prijs die jij zelf bepaald? Juist met Google Ads!

Met Google adverteren kan jij, zoals eerder aangegeven, zelf bepalen wie je advertenties wel en niet zien, kun jij zelf een dagbudget bepalen (de hoeveelheid geld die jij maximaal uitgeeft per dag) en stuur je bezoekers naar de pagina die jij wilt dat ze heen gaan. Een super effectieve manier toch?

 

#7 Sneller resultaat dan andere adverteer mogelijkheden

Als jij vandaag een Google Ads advertentie start kan jij een uur later al op nummer 1 in Google staan. Zie dat maar eens te behalen via andere mogelijkheden, dat is niet te doen. Natuurlijk betaal je daarvoor, maar als dit bezoekers zijn die op zoek zijn naar jouw diensten of producten, dan is dat toch juist iets goed? Met Google Ads kan je al binnen een paar maanden erachter komen of jij campagnes draait die rendabel zijn. Met andere woorden, campagnes die niet alleen geld kosten maar ook geld opleveren.

 

Heb ik jou overtuigd van Google Ads?

Ik raad ieder bedrijf aan om te starten met Google Ads, maar niet zomaar. Zorg dat je het minimaal een maand of 3 hebt uitgeprobeerd. Ga niet een paar week een campagne draaien en dan meteen opgeven als het niet direct het gewenste resultaat oplevert. Google Ads is nu eenmaal een tool die moeilijker in elkaar steekt dan bijvoorbeeld Facebook of Linkedin. Hier moet je echt verstand van hebben, anders maak je alleen Google rijker en niet je bedrijf!

Misschien is het verstandig om eens te kijken naar de voordelen van Google Ads te laten uitbesteden bij een bureau met specialisten dan het zelf te doen?

Ik laat je graag de voordelen zien, oordeel zelf!

 

Shiva

Wil jij MEER omzet uit je website halen?