Ontvang meer leads en verhoog je omzet

Zoekmachine Optimalisatie

Wist jij dat meer dan 90% van alle online ervaringen beginnen bij een zoekmachine zoals Google? Het spreek voor zich dat Google de plek is waar je als bedrijf zichtbaar wilt zijn voor je potentiële klanten. Wil jij ook meer bezoekers en leads via Google? Dan is zoekmachine optimalisatie het medium om op in te zetten!

Online Marketing Bureau Nijmegen

SEO: hoger ranken in Google

Zoekmachine Optimalisatie (SEO), beter bekend als SEO optimalisatie, is het optimaliseren van een website om deze hoger te ranken in een zoekmachines zoals Google. SEO is dus een onmisbaar instrument als jij meer bezoekers en klanten naar je website wilt krijgen. Ga maar eens voor jezelf na: vrijwel alle websites die jij bezoekt, vind je via een zoekopdracht in Google. Niks aan gelogen toch? Er zijn maar weinig websites waarvan jij de URL uit je hoofd weet en direct in je internetbrowser typt.

Zo werkt het natuurlijk ook bij jouw doelgroep. Elke dag verwerkt Google miljarden zoekopdrachten, wat gemiddeld gezien neerkomt op 40.000 zoekvragen per seconde! Dat is natuurlijk bizar veel! Dat zijn 40.000 potentiële bezoekers, maar hoeveel van de gebruikers die op zoek zijn naar jouw product of dienst, komen op dit moment bij jouw website terecht? Met zoekmachine optimalisatie zorgen wij ervoor dat deze potentiële klanten bij jou terecht komen en niet bij je concurrenten.

Nog belangrijker, door onze duurzame werkwijze behouden wij deze posities, zodat jullie een continue stroom van bezoekers ontvangen op de website.

Onze SEO methodiek

Bij Go Online zijn we dagelijks bezig met SEO. Elke dag analyseren we de websites van onze klanten om de prestaties vervolgens stapsgewijs te verbeteren. We zijn nooit uitgeleerd en daarom investeren we elk jaar in trainingen, zodat wij op de hoogte blijven van de nieuwste SEO methodieken.

Onze SEO methodiek draait eigenlijk om een fundamentele vraag: hoe zorgen we ervoor dat wij de concurrenten blijven overtreffen?

Zo bestaat onze SEO methodiek uit de volgende stappen:

  • We voeren een zoekwoorden-onderzoek uit om het zoekgedrag van jouw doelgroep in kaart te brengen.
  • Op basis van dit onderzoek bepalen we samen welke focuszoekwoorden interessant zijn om op gevonden te worden.
  • We kijken kritisch naar de techniek van je website en passen deze aan (eventueel in overleg met je websitebouwer), zodat de website in waarde stijgt voor Google.
  • Wij gaan aan de slag met het creëren van SEO vriendelijke content; teksten die geoptimaliseerd zijn voor Google én jouw potentiële klanten.
  • Als autoriteit worden gezien door Google is niet zomaar gedaan, daarom zetten we linkbuilding in om een kwalitatief backlinkprofiel voor je website te realiseren. Een natuurlijk linkprofiel, gebaseerd op onze SEO piramide.
  • Zodra wij de concurrenten zijn gepasseerd stoppen onze werkzaamheden uiteraard niet, maar focussen we ons op het behouden van de behaalde posities.
Wij zijn je SEO-partner

In 6 stappen naar meetbaar resultaat met SEO

Mocht SEO jouw interesse hebben gewekt, dan kunnen wij vrijblijvend een SEO analyse uitvoeren voor jouw website. De analyse voeren wij tevens uit omdat wij geen offerte afgeven of uitspraken doen over prestaties zonder dat wij de website hebben onderzocht. Met de SEO analyse kijken we naar de huidige SEO status van de website, de prestaties van je concurrenten en analyseren we de SEO elementen: techniek, onpage-SEO en het backlinkprofiel. Hiermee leggen we de basis voor een goede samenwerking en een meetbaar SEO traject.

Zoekwoorden-onderzoek

We starten elk SEO traject met een zoekwoorden-onderzoek. Hierbij in acht nemend dat het zoekmachines zoals Google niet langer om kwantiteit (zoveel mogelijk zoekwoorden op een pagina) gaat, maar om kwaliteit (zoekers zo snel mogelijk te voorzien van het beste antwoord op hun zoekvraag). Zoekmachine optimalisatie is dus tweeledig; enerzijds laten wij jouw website in waarde stijgen voor Google en anderzijds helpen wij zoekers relevante informatie aan te bieden, aansluitend op hun zoekvraag. Jouw doelgroep is het uitgangspunt van ons zoekwoorden-onderzoek. Hoger in de zoekresultaten van Google staan is wenselijk, maar dient het zijn functie als je de bezoekers van je website niet aanspreekt? Je bent tenslotte niet op zoek naar meer bezoekers, maar naar meer klanten. Daarnaast kijken we niet alleen naar de meest voor de hand liggende zoekwoorden, maar gaan altijd dieper. We maken hierbij gebruik van een aantal zoekwoordtypen en kijken we naar je concurrenten, suggesties in Google en synoniemen. Een zoekwoorden-onderzoek uitvoeren kan iedereen, maar diepgang vraagt de juiste instrumenten en expertise.

Focus zoekwoorden

Uit het zoekwoorden-onderzoek komen focus zoekwoorden naar voren die interessant zijn voor jouw bedrijf om de website op te ranken. Wij zorgen ervoor dat we focus zoekwoorden selecteren die relevant en haalbaar zijn. De focus zoekwoorden zijn het uitgangspunt van onze SEO werkzaamheden en het creëren van een natuurlijk backlink- en anchorprofiel.

Website techniek

Websites met een duidelijke structuur zijn gemakkelijker te crawlen door zoekmachines. Hierbij moet de techniek de inhoud zoveel mogelijk ondersteunen. Een beschrijvende URL geeft de zoekmachine een duidelijk beeld van de inhoud van de pagina, terwijl een URL met willekeurige combinaties dat niet geeft. Daarom zorgen we ervoor (eventueel in samenwerking met je websitebouwer) dat de techniek van je website geoptimaliseerd is. Hierdoor zullen zoekmachines zoals Google jouw website hoger ranken bij een relevante zoekvraag.

SEO-vriendelijke content

Content die uitsluitend voor Google wordt geschreven maar daarentegen niet relevant is voor je bezoekers, zal geen gewenst effect opleveren. Daarom zorgen we er altijd voor dat de content niet alleen goed leesbaar is voor Google, maar ook voor de bezoeker. De teksten moeten dus interessant en informatief zijn.

Autoriteit verhogen

De volgende stap is het verhogen van de autoriteit van de website voor zoekmachines zoals Google, wat de belangrijkste stap is in onze ogen. Hiervoor bestaan veel verschillende strategieën en opvattingen, maar wij geloven in onze linkbuilding strategie. Google acht je website namelijk interessanter en waardevoller als er veel kwalitatief hoogwaardige websites naar linken. Hierbij is belangrijk dat niet elke link waardevol of natuurlijk is volgens zoekmachines zoals Google. Zo is een link op een website binnen jouw branche waardevoller dan een link die op een andere branche focust. Bij Go Online hebben we jarenlange ervaring met linkbuilding en hebben we een uitgebreid netwerk opgebouwd van kwalitatieve partners. Zo zorgen we ervoor dat we op kwalitatieve websites links kunnen plaatsen naar jouw website. Deze zorgen voor een natuurlijk backlinkprofiel en daarmee hogere rankings in Google.

Posities behouden

Een veelgestelde vraag die we krijgen: “Als we eenmaal bovenaan in Google staan, dan hoeven we ons daar toch niet meer op te focussen?” Dat is simpelweg niet waar. De concurrenten zitten niet stil en jij kan je dus ook niet permitteren om stil te zitten. Behaalde posities dienen blijvend geoptimaliseerd te worden. SEO is dus een continu proces, daarom blijven we de website optimaliseren en de concurrenten overtreffen, zodat we online succes blijven behalen.

Bekijk alle onderdelen
Bekijk minder onderdelen

Ontdek waar jouw SEO kansen liggen

Wil jij weten waar jouw SEO kansen liggen? Hoe je website hoger kan scoren in Google en waarom dit nu niet zo is? Met de gratis SEO analyse brengen we jouw kansen vrijblijvend in kaart. Met slechts één doel: hogere rankings voor jouw website in Google en meer bezoekers.

Samenwerken met Go Online?

Bekijk onze successen:

Veelgestelde vragen over SEO

Wat voor resultaat kan ik verwachten?

Een garantie geven op het behalen van specifieke posities in Google is bijna niet te doen. Het algoritme van Google bestaat uit meer dan 200 factoren die van invloed zijn om een website hoger te ranken. Daardoor kunnen wij niet met zekerheid zeggen dat we een bepaalde positie gaan behalen. Wel kunnen we op basis van onze ervaring en de mogelijkheden die we zien stellen dat een top 5 in Google over het algemeen haalbaar moet zijn in een termijn van 6 maanden.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Google Ads, voorheen Google Adwords, ook wel SEA genoemd is het adverteren in Google. Je betaald dus een bedrag om bovenaan te staan. SEO optimalisatie focust zich op de posities onder de advertenties. SEO is een goede investering in de toekomst. Het is een strategie op lange termijn, in tegenstelling tot het adverteren in Google.

Waarom kiezen voor zoekmachine optimalisatie?

  • Focus op hogere posities in Google
  • Focus op meer traffic en omzet
  • Concurrenten overtreffen
  • Kwalitatief backlinkprofiel
  • Autoriteit verhogen

5+

jaar ervaring

4

Young professionals

100+

klanten geholpen

5/5

gemiddelde beoordeling
Wil jij bij Go Online…

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?

Het optimaliseren van een website voor Google is geen eenvoudige opgave. Te vaak komen wij bedrijven tegen die er zelf mee aan de slag zijn gegaan en hierbij een penalty hebben gekregen van Google of door de bomen het bos niet meer zien. Dat geldt niet voor ons! Voor ons zijn dit dagelijkse werkzaamheden. Wij zijn SEO specialisten en hebben verschillende casussen van diverse klanten tot een succes gemaakt. Wij hebben de juiste mensen in huis voor zowel SEO-vriendelijke content als voor linkbuilding, zodat jij maar één bureau nodig hebt.

Wil jij zoekmachine optimalisatie uitbesteden? Of je nu werkzaam bent als eenmanszaak, MKB’er of landelijk opereert met meerdere vestigingen, wij helpen je graag aan meer klanten.

Klaar om SEO uit te besteden? Wij zijn autoriteit in SEO en horen graag van je.

×