Automatisch bieden

Bij automatisch bieden stelt Google Ads automatisch biedingen in voor je campagne. Er zijn verschillende automatische biedstrategie├źn die Google Ads voor je kan instellen. Elke strategie heeft verschillende onderdelen die zorgen dat er verschillende doelen van campagnes te behalen zijn met de bepaalde strategie. Google Ads zorgt er automatisch voor dat de juiste biedstrategie wordt gebruikt om jouw doelen van je campagne te behalen.

Automatische biedstrategie├źn

Klikken maximaliseren

Bij de biedstrategie, klikken maximaliseren, is het doel om meer bezoekers op je website te krijgen. Dit doet Google Ads door het aantal klikken op je advertentie(s) te verhogen. Je kunt hiervoor een budget instellen wat niet overschreden kan worden.

Doelvertoningspercentage.

Bij de biedstrategie “Doelvertoningspercentage” is het doel om de zichtbaarheid van je website te vergroten. Google Ads biedt je drie keuzes aan om dit te bereiken: helemaal bovenaan de eerste pagina weergegeven, bovenaan de pagina of ergens op de pagina bij de zoekresultaten van Google. Deze keuze hangt samen met het budget wat je wil uitgeven. Als je bijvoorbeeld helemaal bovenaan de pagina wilt verschijnen (toppositie) moet je rekenen op hogere kosten dan een lagere positie op de pagina. De kosten worden bepaald door de kosten per klik methode.

Doel CPA

Bij de biedstrategie “Doel CPA” is het doel om meer conversies te realiseren. Google Ads zorgt ervoor dat er meer conversies worden behaald voor je CPA die je hebt opgegeven. Dit gebeurt vooral tijdens veilingen. De biedingen worden dan geoptimaliseerd of aangepast per veiling.

Verbeterde kosten per klik

Bij de biedstrategie “verbeterde kosten per klik” is het doel om meer conversies te realiseren, maar wel de zoekwoordbiedingen in de hand kan houden. Google Ads past hierbij de kosten per klik aan om dit mogelijk te maken. Als je advertentie in de kans heeft om weergegeven te worden in het netwerk van Google, verhoogt Google je bod. Dit gebeurt ook andersom als de kans heel klein is, Google verlaagt dan je bod. Hierdoor krijg je meer conversies uit je budget.

Doel-Roas

Bij de biedstrategie “Doel-Roas” is het doel om meer rendement uit je advertenties te halen. Google Ads stelt dan biedingen in om meer conversies te realiseren die meer rendement opleveren. Sommige conversies doen dit namelijk niet.

Conversies maximaliseren

Bij de biedstrategie “Conversies maximaliseren” is het doel om de conversies vanuit de advertenties te verhogen. Google Ads gaat hierbij binnen je budget zo veel mogelijk conversies realiseren bij jouw advertenties.

Biedstrategiestatus

Je biedstrategie kan een bepaalde status hebben. Deze status geeft aan of de stratgie actief is en als het niet actief is, waarom niet. Hieronder worden de verschillende statussen beschreven:

Inactief

De biedstrategie is inactief. Hier kunnen verschillende redenen voor zijn. Het kan onder andere zijn dat er geen campagne is verbonden aan de strategie, of dat het budget wat is ingestelt op is.

Actief

De biedstrategie is in orde.

Leren

Deze status wordt weergegeven als Google Adwords wijzigingen die zijn aangebracht nog moet verwerken.