Call to action (CTA)
Een call to action (CTA) is een extra duwtje voor de bezoeker van de website om een
conversie te maken. Op de website is er vaak iets opvallends te vinden, zoals een button of een banner, om de aandacht van de gebruiker sneller te trekken.
Waar moet hij aan voldoen
- Een call to action valt op! Het ontwerp moet direct de aandacht van de bezoeker trekken.
- Houdt de tekst beknopt, en schrijf deze vanuit de bezoeker.
- Roep de bezoeker op tot een actie
- Plaats hem op een logische plek
Call to Action gebruiken
Een call to action kun je bijna overal gebruiken. Je vindt ze bijvoorbeeld op
landingspagina’s, bij Facebookberichten, in blogartikelen en op billboards. En dat is niet meer dan logisch. Je plaatst bijna elk bericht met een achterliggend doel. En met een call to action kun je jouw bezoeker een extra duwtje richting dat doel geven.
Voorbeelden van een call to action
Een call to action is er in veel verschillende vormen. Het is belangrijk dat je van te voren goed nadenkt wat het doel is dat je ermee wilt bereiken. Als het eenmaal duidelijk is wat jouw doel is, moet je dit vertalen in een call to action. Hieronder vind je enkele voorbeelden:
- Bekijk dit product op de website
- Meld je aan
- Download de gratis whitepaper
- Plan een adviesgesprek
Online marketing bureau Nijmegen
Go Online is een gespecialiseerd
online marketing bureau in Nijmegen. Wil jij
beter gevonden worden in Google?Neem gerust contact met ons op om te achterhalen wat we voor jou kunnen betekenen.