Google Analytics

Google Analytics is een programma van Google wat je inzicht geeft in al het verkeer van je website. Je kunt bijvoorbeeld de paginaweergaven, verkeersbronnen en bezoekersstromen van je website inzien. Zo krijg je de informatie hoe de bezoekers op je website terecht zijn gekomen, wat de gemiddelde tijd is dat mensen op je website blijven, waar mensen op klikken als ze op je site zitten en welke bezoekers er bijvoorbeeld een aankoop doen of contact opnemen. Dit is erg waardevolle informatie die je weer kunt inzetten voor je campagnes via Google Adwords. Je kunt bijvoorbeeld oude bezoekers retargeten die eerder een neiging hadden om een aankoop te doen, maar de aankoop toch afbraken. Je kunt je Google Analytics account koppelen met je Google Adwords account. Je hebt dan bij Google Analytics de mogelijkheid om het verschil te maken tussen organische bezoekers of bezoekers die via een advertentie op je pagina terecht zijn gekomen. Als je Google Analytics koppelt met je Google Adwords account heb je dus nog meer inzicht en kun je meer uit je campagnes halen.

Stappenplan Google Analytics opzetten

Aanmelden voor Google Analytics

Voor het aanmelden moet je bepaalde gegevens in te vullen om te starten met Google Analytics.

Trackingcode toevoegen

Als je start met Google Analytics en je heb tje gegevens ingevuld, ontvang je een trackingcode. Deze code kun je in je website plakken. Hierdoor kan Google Analytics zien wanneer je site wordt bezocht of als er ergens op wordt geklikt. Al het verkeer rondom je site kan Google Analytics dan analyseren.

Gegevens bekijken

Google Analytics geeft binnen enkele uren de informatie vrij die ze hebben opgehaald van je website. Hier kun je meer informatie over je doelgroep uit halen en meteen mee aan de slag gaan. Als je Google Analytics hebt gekoppeld aan Google Adwords, kun je de gegevens gebruiken om je campagnes te optimaliseren.

Online marketing bureau Nijmegen

Go Online is een gespecialiseerd online marketing bureau in Nijmegen. Neem gerust contact met ons op om te achterhalen wat Google Analytics voor jou kan betekenen.