Kosten per conversie

Kosten per conversie, ook wel cost per acquisition (CPA) genoemd zijn de gemiddelde kosten om een conversie te realiseren. Door dit kengetal te berekenen kom je te weten hoeveel geld je hebt betaald om 1 verkoop, aanvraag of andere conversie te realiseren. Aan de hand van dit getal kun je de winstgevendheid van een campagne berekenen. Je doet dit door de kosten per conversie te vergelijken met de marge die je op een product of dienst hebt.

Kosten per conversie berekenen

Deze kosten worden berekend door de totale kosten te delen door het totaal aantal gerealiseerde conversies. Stel: je hebt € 1.000,- uitgegeven aan een campagne, en je hebt 10 verkopen gerealiseerd. Dan zijn de kosten per conversie € 1.000,- / 10 = € 100,-. Dit betekent dat je voor iedere verkoop € 100,- hebt geïnvesteerd in de campagne. Op basis van de uitkomst kun je bepalen of je een campagne in Google Ads wilt blijven draaien.

Online marketing bureau Nijmegen

Go Online is een gespecialiseerd online marketing bureau in Nijmegen. Neem gerust contact met ons op om te achterhalen wat we voor jou kunnen betekenen.