Waarom is SEO belangrijk?

Inhoudsopgave

De juiste inzet van SEO (Search Engine Optimization) leidt tot een hogere ranking in zoekmachineresultaten en dus meer succes in het bereiken van potentiële klanten. Vandaag de dag is het belangrijker dan ooit om online gevonden te kunnen worden, ongeacht of een klant zijn aankoop nu online of offline doet. De meeste bezoekers vinden jouw website door zoekmachines als Google, waardoor die zichtbaarheid essentieel is. Bovendien kun je met een goede website een betrouwbaar beeld van jouw bedrijf geven. Zo lukt het om ook op de lange termijn een stabiele klantrelatie op te bouwen.




Duurzaam hoog scoren binnen zoekmachines


Vindbaar zijn in de online zoekresultaten kan ook met behulp van betaalde advertenties, die we SEA (Search Engine Advertising) noemen. Met de campagnes van SEA lukt het je om binnen afzienbare tijd veel verkeer naar jouw website te genereren. Hierbij streef je altijd naar zo laag mogelijke kosten. Na afloop van de campagne keldert de vindbaarheid echter aanzienlijk. SEO is daarentegen een duurzame marketingtechniek die je helpt om veel duurzamer hoog te scoren binnen zoekmachines. SEO helpt je jouw webpagina namelijk zó te maken, dat deze bij specifieke zoekopdrachten als zeer relevant wordt gezien.




Voordelen ten opzichte van push marketing en sociale media


Hoge rankings in zoekresultaten leiden vrijwel altijd tot betere resultaten dan advertenties (SEA) of sociale media. De reden hiervoor? SEO valt onder de zogeheten ‘pull marketing’, waarbij de klant naar iets specifieks op zoek is, in plaats van dat jij het product aan de potentiële consument opdringt. De doelgroep zoekt dus bewust naar jou in plaats van andersom. ‘Push marketing’, waaronder advertenties vallen, wakkeren lang niet altijd de interesse van een gebruiker aan. Ook onbetaalde sociale mediaberichten verdwijnen binnen een etmaal uit de tijdlijn.




Naamsbekendheid


Tot slot is SEO ook belangrijk omdat het in sterke mate bijdraagt aan je naamsbekendheid. Door hoog in de zoekmachineresultaten te verschijnen, presenteer je jouw product of dienst aan de potentiële klant, ook wanneer deze er nog niet helemaal klaar voor is om tot een aankoop over te gaan. Bovendien hebben vrijwel alle internetgebruikers vertrouwen in Google, waardoor men sneller op zoekresultaten dan op advertenties klikt. SEO is ook belangrijk voor offline aankopen. Een klant die bijvoorbeeld op zoek is naar een Italiaans restaurant in Almere bezoekt jouw restaurant sneller wanneer deze hoog in de zoekresultaten verschijnt.

Recente blog artikelen

7 december
10 minuten
3 april
3 minuten
21 maart
5 minuten
28 februari
6 minuten

Zijn wij een match?

Benieuwd of wij een match zijn? Doe de test! Wij werken uitsluitend voor bedrijven met een duidelijke conversiedoel en ambitie om online te groeien. Om te achterhalen of wij een match zijn hebben we een test ontwikkeld. De test bestaat uit een aantal vragen en duurt niet langer dan een paar minuten om in te vullen. 


Heeft jullie website een duidelijk conversiedoel?
Maandelijks investeren in SEO en CRO helpt mijn bedrijf vooruit.
Wij zijn op zoek naar een bureau voor een duurzame samenwerking.
Wij zijn op zoek naar echte specialisten en niet naar een full service bureau.
Wij hechten waarde aan een pragmatische aanpak en transparantie (hands-on mentaliteit).

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.