Gemiddeld 5 offerte aanvragen per maand via AdWords

Over Print-offerte

Print-offerte is gespecialiseerd in het leasen van een printer. Op de website kun je makkelijk en snel een formulier invullen waar je je wensen in kunt vullen voor een printer. Vervolgens gaat Print-offerte op zoek naar de beste partner voor jou. Deze partners worden zorgvuldig geselecteerd waardoor de kwaliteit wordt gewaarborgd. Ook is de offerte binnen 24 uur klaar en wordt deze naar je opgestuurd.

UITDAGING

Print-offerte heeft redelijk wat concurrentie. Hierdoor lag de uitdaging om Print-offerte goed te onderscheiden van concurrenten. De advertenties moesten dus zo worden opgesteld dat potentiële klanten voor Print-offerte zouden kiezen, in plaats van de concurrent.

ADWORDS

Er is gekozen voor het kanaal Google Adwords. Deze keuze is gemaakt omdat er met Google Adwords heel gericht bezoekers naar de website gestuurd kunnen worden met een specifieke zoekvraag. Binnen Adwords is er gekozen voor het type zoekadvertenties, dit zijn advertenties die getoond worden in de Google zoekresultaten.

DOELSTELLINGEN

De doelen die wij voor de campagne hebben gesteld zijn de volgende:
  1. Het vergroten van het aantal offerte aanvragen.
  2. Meer bezoekers naar de website krijgen.

HOE ZIJN WE TE WERK GEGAAN?

Stap 1.

Zoekwoorden kiezen

Als eerste worden er zoekwoorden gekozen die potentiële klanten van Print-offerte zouden gebruiken op Google. Hierdoor kan er doelgericht geadverteerd worden. Als er iemand op zijn computer of smartphone op Google woorden intypt die overeenkomen met de eerder gekozen zoekwoorden kan de advertentie boven de zoekresultaten worden weergegeven. Er wordt alleen betaald als mensen op de advertentie klikken. Zo betaalt Print-offerte alleen voor bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in hun diensten.

Stap 2.

Advertenties maken

Er zijn verschillende advertenties opgesteld waar duidelijk naar voren komt wat Print-offerte precies aanbiedt. Nog belangrijker, wat ze onderscheidt ten opzichte van andere concurrenten. De voordelen om voor Print-offerte te kiezen worden uitgelicht in de advertenties.

Stap 3.

Bestemmingspagina

De bestemmingspagina van Print-offerte is gefocust om website bezoekers een offerte af te laten nemen. Het is een duidelijk ontwerp en er wordt goed beschreven wat Print-offerte doet. Het formulier is snel en gemakkelijk om in te vullen.

RESULTATEN

Uit de resultaten is gebleken dat beide doelen ruim zijn behaald met de campagne. Ten eerste zijn er meer dan 600 klikken geweest op de advertentie. Het aantal website bezoeken van Print-offerte is dus flink gestegen. Daarnaast zijn er meer dan 25 offerte aanvragen geweest. Ook een belangrijk resultaat is de CTR. Deze is boven de 4%.

600+

klikken

25+

offertes

> 4%

CTR

,

Wil jij ook zoiets moois?

Laten we beginnen on jouw ideeën te realiseren.
Voel je vrij om contact met ons op te nemen, we helpen graag en de koffie staat klaar!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.