Stijging in aantal aanmeldingen van trainers door Facebook ads!

Over IOM

Institute of Microtraining is een internationale opleidingsorganisatie, Institute of Microtraining heeft een unieke Blended-learning methode waardoor cursisten het beste krijgen van zowel het klassikaal leren en e-learning. Daarnaast zijn zij een instituut met meer dan 40 aangesloten trainers!

UITDAGING

IOM geeft niet alleen trainingen aan cursisten, maar heeft daarnaast als focus het aantrekken van trainers. Trainers kunnen zich namelijk aansluiten bij IOM om middels hun software trainingen te geven. Aan ons de taak om via online kanalen trainers te bereiken en zich aan te laten melden voor een kennismakingsworkshop.

Facebook

Er is gekozen voor het kanaal Facebook. Binnen Facebook bestaat er een grote groep aan trainers en coaches, die heel gericht aangesproken kunnen worden door middel van targeting.

DOELSTELLINGEN

De doelen die wij voor de campagne hebben gesteld zijn de volgende:
  1. Het vergroten van het aantal kennismakingsworkshop aanmeldingen door trainers.
  2. Meer bezoekers naar de website krijgen.

HOE ZIJN WE TE WERK GEGAAN?

Stap 1.

Doelgroep bepalen

Binnen Facebook is het belangrijk om de juiste doelgroep te selecteren waar de advertenties aan getoond worden. Facebook gebruikers zijn voornamelijk oriënterende bezoekers, dus het is lastiger om hen over te halen tot actie. Er is daarom een doelgroep gedefinieerd waarbij er gebruik is gemaakt van interesse gebieden. Omdat IOM trainers door het hele land zoekt is de campagne ingesteld voor heel Nederland.

Stap 2.

Advertenties maken

Er zijn verschillende advertenties opgesteld waarin duidelijk vermeldt staat dat er gezocht wordt naar trainers en coaches. Er zijn meerdere advertenties ingesteld die als test dienen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de best lopende advertentie uiteindelijk gebruikt zal worden.

Stap 3.

Bestemmingspagina

De bestemmingspagina is de pagina waarop de trainers landen nadat zij op de advertentie in Facebook geklikt hebben. Op deze pagina staat meer informatie over wie IOM is en wat zij voor de trainers kunnen betekenen. Het doel van deze pagina is om trainers aan te laten melden voor een kennismakingsworkshop.

RESULTATEN

Uit de resultaten is gebleken dat beide doelen ruim zijn behaald met de campagne. Ten eerste zijn er meer dan 13.000 klikken geweest op de advertentie. Het aantal website bezoeken van IOM is dus flink gestegen. Daarnaast zijn er meer dan 170 aanmeldingen op de kennismakingsworkshop geweest. Daarnaast is de relevantiescore van een advertentie belangrijk binnen Facebook, deze wordt beoordeeld op een schaal van 1 tot 10. De advertentie scoort een 9!

13000+

klikken

170+

aanmeldingen

9

Relevantie score

"Als je een campagne start met Facebook komt er meer bij kijken dan je denkt. En ook als je gestart bent moet je continu meten en bijstellen. De inhoud van de boodschap maar ook de techniek. Gelukkig doen de mannen van Go Online daar niet moeilijk over en wordt ook niet iedere verandering in rekening gebracht. Dus samen naar een mooi resultaat top!"

Gerco Homburg, Manager

Wil jij ook zoiets moois?

Laten we beginnen on jouw ideeën te realiseren.
Voel je vrij om contact met ons op te nemen, we helpen graag en de koffie staat klaar!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.