Conversiestijging van 100% bij IOM door Facebook Ads

Institute of Microtraining is toonaangevend op het gebied van bewezen effectieve kennisoverdracht. Het duurzaam overbrengen, vastleggen en borgen van kennis, informatie en trainingen is hun expertisegebied.

Dit doen zij m.b.v. een leer- en kennisplatform dat gebaseerd hoe mensen leren en hoe kennis geborgd wordt aan de hand van de bewezen methode ‘Micro Trainen’.

Uitdaging

Trainers aansluiten via Facebook Ads

IOM geeft niet alleen trainingen aan cursisten, maar heeft daarnaast als focus het aantrekken van trainers. Trainers kunnen zich aansluiten bij IOM om middels hun software trainingen te geven. Aan ons de taak om via Facebook Ads trainers te bereiken en zich aan te laten melden voor een kennismakingsworkshop.

Gezamenlijk hebben we de doelen gesteld om enerzijds meer relevante bezoekers naar de website te krijgen en anderzijds meer aanmeldingen te krijgen op de kennismakingsworkshop.

 

1

Facebook

Online zichtbaarheid gecreëerd door Facebook advertenties

Er is gekozen voor het kanaal Facebook. Binnen Facebook bestaat een grote groep aan trainers en coaches die heel gericht aangesproken kunnen worden door middel van gerichte targeting.

2

Advertenties

Doelgroep bepalen

Binnen Facebook is het belangrijk om de juiste doelgroep te selecteren waar de advertenties aan getoond worden. Facebook gebruikers zijn voornamelijk oriënterende bezoekers, dus het is lastiger om hen over te halen tot actie. Er is daarom een doelgroep gedefinieerd waarbij er gebruik is gemaakt van interesse gebieden. Omdat IOM trainers door het hele land zoekt is de campagne ingesteld voor heel Nederland.

Er zijn verschillende advertenties opgesteld waarin duidelijk vermeld staat dat er gezocht wordt naar trainers en coaches. Er zijn meerdere advertenties ingesteld die als test dienen. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de best lopende advertentie uiteindelijk gebruikt zal worden.

3

Landingspagina

Speciale pagina voor bezoekers

De bestemmingspagina is de pagina waarop de trainers landen nadat zij op de advertentie in Facebook geklikt hebben. Op deze pagina staat meer informatie over wie IOM is en wat zij voor de trainers kunnen betekenen. Het doel van deze pagina is om trainers aan te laten melden voor een kennismakingsworkshop.

Resultaten

Meer dan 200 trainers aangesloten via Facebook!
20.000+ klikken
200+ trainers aangesloten
100% stijging in conversies

Onze opdrachtgever aan het woord

Review Gerco Homburg IOM
"Als je een campagne start met Facebook komt er meer bij kijken dan je denkt. En ook als je gestart bent moet je continu meten en bijstellen. De inhoud van de boodschap maar ook de techniek. Gelukkig doen de mannen van Go Online daar niet moeilijk over en wordt ook niet iedere verandering in rekening gebracht. Dus samen naar een mooi resultaat top!" Gerco Homburg - Manager

Wat is jouw uitdaging?

Wij denken graag met je mee.
Neem vrijblijvend contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.