1000+ ingevulde zelftests door Google Display Advertising

Het Fitte Vent programma wilde meer bekendheid creëren bij haar doelgroep. Daarom is een online marketing campagne opgezet. De campagne moet bezoekers naar de website sturen en kennis laten maken met het programma. Bezoekers kunnen een zelftest invullen waarna zij direct de uitslag krijgen. Op de pagina met de uitslag wordt het programma geïntroduceerd. Inmiddels is de zelftest meer dan 1000 keer ingevuld.

Uitdaging

Naamsbekendheid vergroten

In maart 2019 lanceerden we de website voor het Fitte Vent programma. We hoefden daarna niet stil te zitten en mochten een campagne opzetten om de naamsbekendheid van het programma te vergroten onder de doelgroep. Daarnaast moest voor de bezoekers duidelijk worden welke voordelen zij uit het programma kunnen halen.

Er is gekozen voor een landingspagina met gratis zelftest waarmee de doelgroep kan achterhalen in hoeverre zij bepaalde symptomen ervaren. Op basis van de uitslag krijgen zij te zien welke oplossing het Fitte Vent programma kan bieden. Zo maken we de bezoekers eerst bewust van hun symptomen en bieden we ze vervolgens direct een oplossing. Via een Google Display campagne hebben we de zelftest gepromote onder de doelgroep.

1

Analyse & inrichten

Inzicht in de doelgroep & opzetten campagne

Allereerst is in over leg met het Fitte Vent programma overlegd wie de doelgroep voor het programma zou moeten zijn. Zo kwamen we uit op mannen (40+) binnen de hoogste inkomensklassen. Ook zijn de belangrijkste symptomen in kaart gebracht.

Op basis van deze inzichten is de zelftest gemaakt, zijn landingspagina’s ingericht en zijn Google Display banners gemaakt. Deze banners werden weergegeven als banneradvertentie op websites die bezocht werden door de doelgroep.

2

Testen & optimaliseren

Testen, testen en nog eens testen

Om de prestaties van de campagnes te verbeteren is het van belang om continu te testen en te optimaliseren. Daarom zijn er zowel voor de advertenties als voor de landingspagina verschillende tests uitgevoerd.

Om de advertenties te optimaliseren is getest met verschillende plaatsingen van de advertenties, verschillende tijdstippen en verschillende interesses van de doelgroep. Op basis van deze data werden de advertenties aan een steeds relevantere groep getoond.

Met het testen van de landingspagina is het conversiepercentage verhoogd. Zo is er getest met meer/minder invulvelden van de zelftest en is de zelftest op verschillende plaatsen op de pagina vertoond.

3

Rapporteren

Maandelijks rapporteren

Wij vinden het enorm belangrijk dat onze klanten altijd op de hoogte zijn van de laatste resultaten en de kosten die gemaakt zijn tijdens het adverteren. Daarom hebben zij 24/7 toegang tot een live dashboard. Dit dashboard geeft inzichten in de belangrijkste resultaten en kosten. Daarnaast krijgen zij maandelijks een maandrapportage in de vorm van een PDF opgestuurd. Omdat dit een grotere campagne was hebben we ook tussenrapportages gemaakt.

Resultaten

Meer dan 1000 ingevulde zelftests voor Het Fitte Vent programma

Binnen 3 maanden heeft het Fitte Vent programma meer dan 10.000 potentiële deelnemers bereikt. Het bestaan van het programma is daarom bij een groot gedeelte van de doelgroep bekend geworden. Daarnaast is de zelftest meer dan 1000 keer ingevuld. Deze mensen hebben allemaal een uitslag uit de zelftest gekregen, met daarbij een uitleg wat het Fitte Vent programma voor hun kan betekenen. Missie geslaagd!

10.000+ Impressies
1.000+ zelftests ingevuld
16,53% conversieratio

Wat is jouw uitdaging?

Wij denken graag met je mee.
Neem vrijblijvend contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
× Chat met ons via Whatsapp