MEER DAN 100+ OFFERTE AANVRAGEN VIA ADWORDS

Over Softrader B.V.

Softtrader is een specialist in tweedehands softwarelicenties. Ze leveren tweedehands software licenties aan bedrijven maar zijn ook de plek om licenties te verkopen of als reseller samen te werken. Softtrader is onderdeel van 2SAVE-IT B.V., leverancier van hardware en software sinds 2013. Hierdoor kan Softtrader ook helpen met overige IT zaken van klanten.

UITDAGING

Softtrader is een bedrijf dat zich volledig richt op de online markt. Een van de uitdagingen was om via verschillende online kanalen de software van Softtrader te verkopen. Daarvoor moest er nog een keuze gemaakt worden welke kanalen moesten worden ingezet om dit te realiseren.

Adwords

Er is gekozen voor het kanaal Google Adwords. Deze keuze is gemaakt omdat er met Google Adwords heel gericht bezoekers naar de website gestuurd kunnen worden met een specifieke zoekvraag. Binnen Adwords is er gekozen voor het type zoekadvertenties, dit zijn advertenties die getoond worden in de Google zoekresultaten.

Doestellingen

De doelen die wij voor de campagne hebben gesteld zijn de volgende:
  1. Meer bezoekers naar de website krijgen.
  2. Offerte aanvragen realiseren.

HOE ZIJN WE TE WERK GEGAAN?

Stap 1

Zoekwoorden kiezen

Als eerste worden er zoekwoorden gekozen die potentiële klanten van Softtrader zouden gebruiken op Google. Hierdoor kan er doelgericht geadverteerd worden. Als er iemand op zijn computer of smartphone op Google woorden intypt die overeenkomen met de eerder gekozen zoekwoorden kan de advertentie boven de zoekresultaten worden weergegeven. Er wordt alleen betaald als mensen op de advertentie klikken. Zo betaald Softtrader alleen voor bezoekers die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in hun diensten.

STAP 2.

Advertenties schrijven

De tweede stap uit dit proces is om een aantal advertenties op te stellen waarin duidelijk beschreven staat wat Softtrader aanbiedt. Deze advertenties zijn geschreven om op te vallen tussen alle concurrenten en om bezoekers over te halen om erop te klikken.

STAP 3.

Bestemmingspagina

Als laatste is de pagina waar de bezoekers op landen nadat zij op een van de advertenties hebben geklikt enorm belangrijk. Hier wordt bepaald of de bezoeker overgaat tot het aanvragen van een offerte. Samen met Softtrader hebben we een bestemmingspagina ontwikkeld die puur en alleen als doel heeft om de bezoekers over te halen tot het aanvragen van een offerte.

RESULTATEN

Uit de resultaten is gebleken dat beide doelen ruim zijn behaald met de campagne. Ten eerste zijn er meer dan 8000 klikken geweest op de advertentie. Het aantal website bezoeken van Softtrader is dus flink gestegen. Daarnaast zijn er meer dan 100 offerte aanvragen geweest. De aanvragen zijn dus duidelijk vergroot.

8000+

klikken

100+

offertes

35%

stijging in conversies

"Go Online is een fijne partij om mee samen te werken. Transparant, resultaatgericht en persoonlijk!"

Antio Scholten, Eigenaar Softtrader B.V.

Wil jij ook zoiets moois?

Laten we beginnen on jouw ideeën te realiseren.
Voel je vrij om contact met ons op te nemen, we helpen graag en de koffie staat klaar!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.