Over de klant

Termaat Motoren is een familiebedrijf dat al sinds 1935 in Nijmegen marktleider is op het gebied van motorkleding, motoren en het merk Yamaha. Termaat Motoren is exclusief dealer van Yamaha en hebben daardoor een grote expertise aangaande dit bekende merk. Daarnaast hebben ze een aparte showroom voor motor occasions van diverse merken. De winkel aan de Hertogstraat is al jaren een enorm begrip in Nijmegen en omstreken! 


  • 36% organische groei gerealiseerd
  • 20% meer omzet gerealiseerd
  • Maatwerk WooCommerce webshop ontwikkeld

Samengewerkt aan dit project

Marciano
Marciano
Go Online
Ivo
Ivo
Go Online
Shiva
Shiva
Go Online
Marcus
Marcus
Go Online
Jeroen
Jeroen
Termaat Motoren
René
René
Termaat Motoren
1
2
3

Go for customization

Wij ontwikkelen maatwerk websites op basis van WordPress. Voor webshops maken we gebruik van WooCommerce, hét grootste open source e-commerce platform van de wereld. Onze websites zijn speciaal ontworpen en ontwikkeld om unieke bedrijfsbehoeften te vervullen, met aangepaste functies, geoptimaliseerd voor Google en ingericht om meer conversies te realiseren. 

Go for traffic

SEO is voor ons de bakermat van marketing. Een website die niet geoptimaliseerd is of niet investeert in SEO, loopt flink omzet mis. Wij hebben ons als bureau volledig gespecialiseerd in SEO, omdat wij geloven in deze marketingtechniek. Wij zorgen ervoor dat jullie website aan alle technische eisen van Google voldoet, kwalitatieve content bevat en dat er aandacht wordt besteed aan een kwalitatief linkprofiel. Met als doel meer bezoekers naar jullie website te krijgen. 

Go for revenue

Een continue stroom van bezoekers creëren naar de website door middel van een kwalitatieve SEO-strategie is de start. Deze bezoekers omzetten naar klanten is het doel. In deze stap analyseren we de website en kijken we naar waar bezoekers afhaken. Conversie optimalisatie is niet zomaar een tactiek; het is een voortdurende strategie voor groei en klanttevredenheid.

1

Customization

Voor Termaat Motoren heeft Go Online een maatwerk webshop ontwikkeld op basis van WooCommerce, op dit moment bevat de webshop meer dan 7000 unieke artikelen. Voorafgaand aan dit proces kwam naar voren dat het vooral belangrijk was dat we alle productdata uit de oude webshop migreerden naar de nieuwe omgeving, deze vervolgens uitbreiden en dat het beheer hierna eenvoudig uit te voeren zou zijn. Tevens moesten alle occasion motoren automatisch op de website verschijnen vanuit het kassasysteem.


Migratie oude productdata

De vorige webshop van Termaat Motoren was gebaseerd op een eigen ontwikkeld CMS, dit bracht de nodige uitdagingen met zich mee om de productdata te kunnen exporteren en overzetten naar de nieuwe webshop. Enkele problemen waar we tegenaan liepen waren: geen unieke benamingen voor zowel categorieën als producten, er werd in de database geen onderscheid gemaakt tussen occasion motoren en nieuwe producten. Om dit toch op de juiste manier te realiseren heeft Go Online de structuur van oude database onderzocht en op basis hiervan een script ontwikkeld om de data te herstructuren naar het nieuwe format. Voorafgaand aan deze migratie was het belangrijk om de oude categoriestructuur te herzien en deze in afstemming met de SEO specialisten om te zetten naar een nieuwe structuur. Hierdoor konden we veel tijd besparen doordat alle producten na migratie direct aan de juiste categorieën waren toegewezen. Uiteindelijk hebben we alle 6000 artikelen uit de oude webshop weten te halen en met alle bijbehorende data zoals afbeeldingen en specificaties toegevoegd aan de nieuwe webshop.


Integratie met Bikenet voor occasions

Vanuit Termaat Motoren werd aangegeven dat het belangrijk is dat alle ocassion motoren op de website worden getoond. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken hebben we contact gezocht met de leverancier van hun softwarepakket (Bikenet) en hebben we met hen gekeken naar de mogelijkheden om dit te automatiseren. Naar aanleiding daarvan heeft Go Online een koppeling ontwikkeld welke dagelijks op een afgestemd tijdstip de nieuwe occasions met foto’s van Bikenet ontvangt en verwerkt deze automatisch op de website. Hiermee voorkomen we dat motoren meermaals ingevoerd moeten worden.


Aangepast product beheer

Omdat bij Termaat Motoren meerdere mensen de producten op de website beheren was het belangrijk dat het toevoegen en aanpassen hiervan zo eenvoudig mogelijk zou worden. Hiervoor hebben we meerdere meetings gehad om door te nemen hoe zij dit precies willen hebben. Uiteindelijk hebben we een systeem ontwikkeld waardoor de opbouw van productnamen gegenereerd wordt op basis van het door Termaat Motoren geselecteerde Merk, Product type en kleur van een product. Zo voorkomen we dat meerdere producten dezelfde namen krijgen en behouden we consistentie in de uitwerking aan de front-end.


6000+
producten gemigreerd
Integratie
software voor occasions
Maatwerk
productbeheer
Oud
Nieuw
2

Traffic

Termaat Motoren was al een begrip in Nijmegen en omstreken, maar online was er nog veel te winnen. We zagen namelijk direct al de mogelijkheden en kansen die Termaat Motoren liet liggen. In overleg is er toen besloten om niet alleen een nieuwe webshop te ontwikkelen, maar hier direct een SEO-traject bij te starten. 


De grootste uitdaging lag met name in het feit dat de concurrentie in de motorbranche enorm groot is. Veel online spelers zijn al jaren actief en hebben een goed werkende webshop met een uitgebreid linkprofiel. 


Website structuur

We zijn begonnen met het uitwerken van een nieuwe structuur voor de webshop, op basis van zoekgedrag en de exerptise van Termaat Motoren. Daarna zijn we voor de belangrijkste categorieën kwalitatieve content gaan schrijven. Uiteraard zijn alle categorieën en andere pagina’s voorzien van de basis on-page SEO-elementen.


Linkbuilding

Nadat we de basis hadden neergezet, zijn we actief aan de slag gegaan met het verkrijgen van kwalitatieve backlinks en het creëren van specifieke landingspagina’s voor verschillende merken gerelateerd aan een type product.


Door deze werkwijze is het ons gelukt de organische groei (bezoekers) met 36% en de omzet met 20% te laten stijgen. Verder hebben we topposities bereikt voor meer dan 100 relevante zoekwoorden (enkele voorbeelden zijn “motorhelm kopen” “arai helm” & “motorzaak”) en is het aantal verwijzende domeinen verdriedubbeld.


We hebben gemerkt dat niks onmogelijk is, ook niet in een markt waar flinke concurrentie heerst. Het gaat erom dat je de basis op orde hebt en daarna aan de slag gaat met content die aansluit bij je bezoekers. Als we een conclusie kunnen trekken, is het wel dat content blijvend hét belangrijkste is in combinatie met actief linkbuilden!


36%
organische groei
20+
topposities
300%
Meer verwijzende domeinen
3

Revenue

Het uiteindelijk doel is om meer omzet te realiseren met de werkzaamheden die wij uitvoeren. Wij streven ernaar om een zo hoog mogelijk rendement te halen. De combinatie van het ontwikkelen van een nieuwe webshop en SEO-optimalisatie draagt hieraan bij.


Nieuwe site structuur 

De vorige webshop van Termaat Motoren had amper buttons en het was voor bezoekers heel moeilijk om door het bestelproces te gaan. Daarom hebben we in samenwerking een nieuwe flow ontwikkel van product bekijken tot aankoop. Zo zijn er een aantal strategische buttons geplaatst, is het winkelmand proces verbeterd en zijn de producten gemakkelijker te vinden. 


Tijdsbesparing

Vanuit Termaat Motoren werd aangegeven dat het belangrijk is dat alle occassion motoren op de website worden getoond. Deze werden handmatig in het systeem van Bikenet ingevoerd en daarna nogmaals handmatig op de website toegevoegd.


Om dit zo makkelijk mogelijk te maken hebben we contact gezocht met de leverancier van hun softwarepakket (Bikenet) en hebben we met hen gekeken naar de mogelijkheden om dit te automatiseren. Naar aanleiding daarvan heeft Go Online een koppeling ontwikkeld welke dagelijks op een afgestemd tijdstip de nieuwe occasions met foto’s van Bikenet ontvangt en verwerkt deze automatisch op de website. Hiermee voorkomen we dat motoren meermaals ingevoerd moeten worden.


20%
meer omzet
300%
meer producten verkocht
36%
tijdsbesparing

Gerelateerde cases

Zijn wij een match?

Benieuwd of wij een match zijn? Doe de test! Wij werken uitsluitend voor bedrijven met een duidelijke conversiedoel en ambitie om online te groeien. Om te achterhalen of wij een match zijn hebben we een test ontwikkeld. De test bestaat uit een aantal vragen en duurt niet langer dan een paar minuten om in te vullen. 


Heeft jullie website een duidelijk conversiedoel?
Maandelijks investeren in SEO en CRO helpt mijn bedrijf vooruit.
Wij zijn op zoek naar een bureau voor een duurzame samenwerking.
Wij zijn op zoek naar echte specialisten en niet naar een full service bureau.
Wij hechten waarde aan een pragmatische aanpak en transparantie (hands-on mentaliteit).

Ontvang het laatste nieuws van Go Online!

Wij versturen maximaal 1 keer per kwartaal een e-mail.