Waarom je Google Adwords vandaag nog moet gaan gebruiken

 

Prijzen

Een groot voordeel van Google Adwords zijn de prijzen. De advertenties die alleen worden weergegeven tellen niet mee bij de rekening. Je betaalt alleen wanneer iemand echt op de advertentie klikt of bijvoorbeeld het bedrijf belt of een video afspeelt. Daarnaast kun je een budget kiezen en aanpassen wat bij je campagne en bedrijf past. Je stelt in Google Adwords een gemiddeld dagbudget in, dus wat je maximaal per dag aan je campagne uit wilt geven. Je hebt de vrijheid om dit op elk moment te verhogen of te verlagen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld je budget verhogen als je een speciale actie hebt, of verlagen als je wat rustigere periodes hebt.

 

Remarketing

Door middel van remarketing kun je inzien welke mensen de intentie hebben om een aankoop te doen of een andere conversie, maar dit niet hebben afgemaakt. Deze informatie kun je gebruiken om deze mensen later te benaderen met de advertentie, zodat ze toch overgaan tot een conversie. Verder kun je ook eerdere klanten benaderen met advertenties om ze op de hoogte te brengen van bijvoorbeeld nieuwe acties.

 

Extensies

In Adwords kun je je advertentie uitbreiden met verschillende soorten extensies om je campagne nog winstgevender te maken. Denk bijvoorbeeld aan een extensie voor een locatie, telefoonnummer, of een app. Hierdoor klikken gebruikers sneller op de advertentie en is de kans op een conversie nog groter.

Adwords extensies

 

Targeten

Locatie

Je hebt de keuze om via Google Adwords je advertenties alleen op bepaalde locaties weer te geven. Dit is heel gunstig om alleen je potentiële klanten, je doelgroep, aan te spreken. Hierdoor haal je ook het meeste rendement uit je campagne. Het is belangrijk om hierbij te kiezen voor het gebied waar je bedrijf potentiële klanten heeft, dus waar je bedrijf van dienst kan zijn voor mensen uit die omgeving. Je kunt de locaties op elk moment wijzigen.

Tijd

Google Adwords biedt de mogelijkheid om je advertenties in te plannen op specifieke dagen en tijden. Hier kun je goed gebruik van maken om op de tijden en de dagen dat je doelgroep het meest actief is te plannen. Je stelt eerst veel dagen en tijden in en vervolgens op basis van de resultaten die in Adwords te zien zijn kun je deze gegevens specifieker maken. Je kiest dan de tijden en dagen wanneer je doelgroep het meest actief is.

 

Vindbaarheid

Als je start met Google Adwords heb je een grote kans op op de eerste pagina weergegeven te worden als iemand een zoekopdracht doet, gerelateerd aan datgene wat jij met je bedrijf aanbiedt. Voor een nieuw bedrijf is dit erg aantrekkelijk, in de beginfase is het namelijk nog lastig om op de eerste pagina terecht te komen met gratis resultaten. Als de campagne via Google Adwords goed wordt bijgehouden en wordt verbeterd heb je zelfs een goede kans om echt helemaal bovenaan de eerste pagina te verschijnen.

 

Bestemmingspagina

Je kunt bij Google Adwords een bestemmingspagina linken aan je advertentie. De bestemmingspagina is heel belangrijk voor de prestatie van je advertentie. De pagina zorgt dat het interesse van gebruikers wordt gewekt en de aandacht wordt behouden. Zo zullen gebruikers sneller tot conversie overgaan.

Adwords landingspagina

Wil jij starten met Adwords?
Wij helpen al meer dan 30 bedrijven met hun Adwords campagnes.